Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Welkom! - Bienvenidos

  • Roy

    Daar is ie dan! Het prikbord van de Venezuela-Vakantie Startpagina.

    Nog een prikbord? - Ja!

    Waarom? – De beheerder van “Venezuela.startpagina.nl” en “Venezuela-Vakantie.startpagina.nl” (Ruud) en ik “Roy de moderator” hebben besloten dit “tweede” prikbord in het leven te roepen om de onderwerpen beter van elkaar te kunnen scheiden en het daarmee dus overzichtelijker en aantrekkelijker te maken voor jullie:

    Alle vakantiegerelateerde zaken rondom Venezuela krijgen hier een plekje, en de andere berichten over bijvoorbeeld politiek, economie etc. krijgen alle ruimte op het Venezuela Prikbord.

    Het blijkt namelijk dat voor de toerist die zich wil oriënteren op een vakantie of reis naar Venezuela, onderwerpen als politiek en economie nogal irrelevant zijn, maar natuurlijk voor een andere groep weer reuze interessant. Dat hebben we gemerkt in alle reacties en bezoekers. Zeker gezien het op veel andere fora niet is toegestaan om over bijvoorbeeld politieke zaken te schrijven wil ik het juist benadrukken dat die ruimte er absoluut wél is op het Venezuela-prikbord, voor iedereen die het onderwerp toch boeit.

    Voor de toerist en Venezuela-liefhebber zal het Venezuela-vakantie-prikbord de meest handige vorm van “vraag en antwoord” zijn, zonder zich te hoeven “storen” aan overige berichten. Ik ben me er zelf namelijk wel van bewust dat negativiteit rondom politieke zaken soms een beangstigend beeld kan geven aan een toerist, terwijl je daar als “vakantieganger” natuurlijk (1) helemaal geen last van hebt, en (2) er ook weinig mee te maken hebt. “Ver van m’n bed show” zullen de meeste mensen zeggen. Zoek je toch meer achtergrondinformatie dan is die dus toch volop te vinden.

    Bij vergissingen zal ik jullie een handje helpen om het overzichtelijk te houden: berichten die beter thuishoren op het Venezuela-prikbord zal ik daarom verplaatsen. Het bestaande bericht zal dan een opmerking krijgen dat het verplaatst. Gaat helemaal goed komen!

    En ja, je kunt op deze prikborden natuurlijk ook terecht met vragen en opmerkingen rondom Isla Margarita.

    Want: Margarita = Venezuela = Vakantie. Natuurlijk is er ook al een Islamargarita-startpagina & prikbord, maar hier gaat het dus juist over Venezuela-vakantie gerelateerde zaken in het algemeen, er is zoveel meer te beleven op toeristisch gebied dan Isla Margarita alleen. Het is dus geen concurrentie, maar juist een goede aanvulling. Persoonlijk ben ik wel van mening dat er hier meer ruimte is / zal zijn, ook soms als er een kritische opmerking geplaatst zal worden. Maar zo heeft iedere beheerder / moderator natuurlijk het recht zijn manier van aanpak te bepalen…

    Laat ik (daarom) nogmaals even benadrukken en dus opnieuw het statement maken dat op beide prikborden de volledige ruimte blijft bestaan voor iedere vorm van: vragen, antwoorden, discussies en kritiek. Zelfs een beetje reclame heb ik (hebben we) echt geen moeite mee. Een prikbord is er voor jullie, dus voor iedereen die informatie zoekt rondom Venezuela en iedereen die er iets nuttigs over te melden heeft, zijn advies wil geven of gewoon zijn mening kwijt wil. Zolang de normen en waarden rondom het respect voor een ander worden nageleefd zul je van mij als moderator echt geen last hebben. Ik lees hier (actief) mee, zal enthousiast antwoorden op zoveel mogelijk onderwerpen waar ik (denk) iets nuttigs over kan zeggen, en zal zeker ook wat aanzetjes geven door het plaatsen van informatie.

    Laat ik ook nogmaals melden dat er voor mij geen (commerciële) belangen spelen, dat ik een hekel heb aan vriendjespolitiek, en dat als er zaken zijn die volgens mij niet kunnen dit altijd op een nette manier aan je zal melden en het tevens overleg met de beheerder. Zo komen we er samen wel uit en voorkomen we dat mensen het gevoel krijgen zich niet 100% vrij uit te kunnen drukken. Iets wat zowel binnen de Nederlandse als Venezolaanse wet & normen/waarden prima mogelijk is. Ik zie dan ook geen enkele reden om als moderator dingen te gaan “verheerlijken” of censureren.

    Mochten er berichten verschijnen die jullie storen maak dan zeker even gebruik van de mogelijkheid er een “klikje” op te geven dan krijg ik zelf ook een goed beeld van jullie mening, bij een aantal kliks zal het bericht dan worden verborgen, ik heb dan altijd nog de mogelijkheid om het bericht weer zichtbaar te maken mochten er misverstanden zijn of verkeerde “kliks” komen.

    Goed, het is een lang verhaal geworden, het moge duidelijk zijn we doen ons best om het zo goed mogelijk te doen hier, op een open, eerlijke, transparante en gebalanceerde manier zodat iedereen er optimaal plezier van heeft. Zijn er nog vragen, ideeën of opmerkingen, schroom niet om je stem te laten horen!

    Iedereen die binnenkort naar Venezuela komt alvast een fantastische reis gewenst.

    - Roy,

    Natuurlijk (ook) namens “Venezuela(-Vakantie).startpagina.nl!

  • M

    Gevonden, geweldig gedaan Roy. Ik heb je fotoos ook even bekeken op flick.

    Geweldig leuk, je bent nu toch al weer een tijdje daarna toeverhuisd, En… net terug uit NL zag ik aan de fotoos. En een leuke vriendin. Werk je nog steeds oor qxx?

    Ik ben nu twee maal op isla geweest, en wij willen volgend jaar februari terug.

  • Roy

    Hoi!

    Exact 3 jaar geleden kwam ik hier voor ‘t eerst tijdens de Carnaval. Eigenlijk via het prikbord heb ik toen een (inmiddels) goede vriend leren kennen (Alex). We zijn later dat jaar nog eens 3 maanden teruggekomen, samen een appartement gehuurd en 3 maanden met volle teugen genoten van alles hier. Sinds die tijd ben ik voor m’n gevoel eigenlijk niet meer weggegaan hier, nouja tussendoor een maand in Nederland totdat ze van Q belden voor werk. Dat was het toch niet helemaal dus daar heb ik eigenlijk maar een paar maanden gewerkt, maar ik ben toch gewoon gebleven, zeker omdat ik Jennifer had leren kennen, nooit te snel opgeven. Ook allemaal alweer bijna 2 jaar geleden nu.

    In het begin is het best zwaar en moet je flink doorzetten en volhouden, veel leren (begrijpen). Maar met de tijd komt het allemaal vanzelf wel goed (of niet).

    Ook Alex woont hier op Margarita nu. Zo zie je dat als je echt wilt je dromen best uit kunnen komen! Zeker als je de taal een beetje onder de knie hebt krijg je best veel voor elkaar hier.

    Niet dat het allemaal nog steeds dezelfde droom is als in 2004, het is nu allemaal wat realistischer en het vakantiegevoel is toch voor een groot deel wel verdwenen. Maar toch als we op het strand zitten of op het vaste land reizen voelt het voor mij / ons toch nog steeds zo goed als vakantie. Zelfs voor Jennifer! Er zijn genoeg dingen die me hier nooit zullen gaan vervelen, andere dingen juist wel.

    Het is best wel aan te raden om eens te komen in februari rond de Carnaval, een (te)gekke bruisende boel hier!

  • Paul

    gefeli, met dit nieuwe prikbord, hoop dat het een suc6 gaat worden.

  • LUC

    Gefeliciteerd Roy, ga zo door. Mooi prikbord.