Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vakantie

  • marleen

    Hallo,

    Zijn er mensen die ervaring hebben met reizen in Venezuela, meer bepaald enkel een ticket boeken om naar daar te gaan, ter plaatse dan accomodatie zoeken. Ben gewoon van dit te doen in zuid oost azie waar dit geen probleem is. Maar heb heeel weinig info over Venezuela en zou toch ook graag eens naar daar gaan. Ook een beetje info over duiken en het weer in de maand juli is welkom.

    marleen

  • jan

    Dag Marleen,

    Ik trof een reisverslag aan, misschien kun je hier wat mee?

    http://www.andersreizen.nl/?/verslag/ve01n02.html

    Voor het weer: http://www.weeronline.nl/Zuid-Amerika.htm

    Gr jan

  • Roy

    Hoi Marleen,

    Het is zeker wel mogelijk, gezien je wel al wat ervaring hebt met reizen, het kan. Ik weet niet hoe je spaans is, maar weet wel dat het engels van de mensen hier in Venezuela minimaal is, het is dan toch even zoeken voor een tolk. In de wat toeristische gebieden zijn er wel meer mensen te vinden die engels spreken.

    Goed in plaats van een heel lang verhaal te schrijven zou ik je in eerste instantie even wilen aanraden om op de startpagina te kijken (zowel die van Venezuela als de Venezuela-vakantie) daar staan heel veel links naar informatie.

    Je zou ook nog kunnen overwegen om deels via een organisatie te komen. En anders gewoon de lonely planet in de rugzak natuurlijk!

    Ik neem aan dat je voordat je komt wel het e.e.a. uit zult zoeken en plannen, let wel goed op jezelf, laat familie anders ook even weten welke plekken je gaat bezoeken, zeker als je als vrouw alleen gaat reizen. Dan is het reizen in een groepje misschien leuker en verstandiger.

    Als je echt nog bepaalde vragen hebt, er zijn hier best wat mensen die daar antwoord op kunnen geven, en anders heb ik wel wat Venezolaanse vrienden verdeeld in t land die weten ook aardig wat! Dan laat ik het zeker weten!

    Alvast veel plezier bij het plannen van je reis!

  • Paul

    Hallo Marleen,

    wij hebben sinds een jaar een backpackers hotelletje op margarita en weten dus dat backpacken in Venezuela bijna hetzelfde is als op de rest van deze aardkloot.

    gewoon doen!

    een goede start is ciudad bolivar, vanuit daar kan je alle kanten op, en daar kan je de meeste trips regelen.

    en aan het eind natuurlijk een paar dagen bijkomen op het strand, tot ziens dus.

    voor meer info kan je altijd mailen.