Zojuist verneem ik uit de krant dat het per direct “verboden” is de zogenaamde “pepitonas” (soort zeevruchten / mosseltjes) te verkopen en te consumeren, het betreft hier de regio Nueva Esparta, dus belangrijk voor de vakantiegangers op Isla Margarita.

Het blijkt namelijk dat deze diertjes vergiftigd zijn, vandaar dat het “ministerie van gezondheid” deze waarschuwing uit laat gaan.

Dit soort prodcuten zullen je veel op het strand aangeboden worden, heel vervelend natuurlijk voor de strandverkopers deze “ainti-reclame” maar eet ze niet. Sowieso heb ik het altijd afgeraden dit soort dingen op het strand te kopen, ze gooien er flink limoensap overheen om het wat extra smaak te geven, maar ze lopen wel de hele dag met dezelfde bekertjes over het strand. Nou naar mijn idee zijn die niet mer zo vers als dat ze zeggen na uren in de zon. Deze informatie krijg je ook van Q-international.

Verder kun je buiten je hotel prima eten, zelfs op straat bij die karretjes, vroeger dacht ik ook dat je daar ziek van werd, maar nee, da's prima hoor!

Veel mensen zullen zeggen “ik ben ziek van het hotel-eten” maar vaak is het toch ook een samenloop van omstandigheden zoals het extreme temperatuurverschil, vermoeidheid, koude drankjes en behoorlijk wat alcohol. Meestal ben je daar na een dagje wel weer vanaf. Pilletjes tegen diaree lossen dat gemakkelijk op en zo kun je gewoon weer van je vakantie genieten.

Ik ben in veel andere landen geweest en daar heb je 't zelfde probleem. Heeft dus niet altijd met hygiene te maken.

Fijne vakantie!!