Caracas is een mega grote stad met al zijn voor en nadelen zoals iedere grote stad.

Een vooroordeel bij heel veel mensen is dat Caracas alleen maar vies is, en overvol met ranchos e.d..

Gedeeltelijk berust dit alles op waarheid, dit zal en kan ik niet tegen spreken.

Maar kijk eens naar de mooie foto's van de bruisende hoofdstad van Venezuela, dit is toch best wel eens de moeite waard om eens naar toe te gaan!

http://travel.webshots.com/slideshow/36047887rnAGXv?&track

Als je in de gelegenheid bent om naar Caracas te gaan, ga eens naar El Hatillo, of met de kabelbaan naar boven op de Avila.

Hier boven heb je zicht over een heel erg groot deel van Caracas, aan de andere kant zie je Galipan, La Guaira, de zee en zelfs het vliegveld bij helder weer.

El camino de los Españoles (wat er nog van over is) is de oude met de hand aangelegde weg tussen Caracas en de zee, over de berg El Avila uit de tijd van de Spaanse overheersing van 4 eeuwen geleden.

Zelfs veel Venezolanen kennen dit niet eens.

Las Mercedes, Plaza Altamira hier is de Nederlandse ambassade gevestigd, Parque del Este, La Universidad Central is zoals een stadje in de stad, enz, enz, allemaal de moeite waard om eens gezien te hebben.

Hoe dan ook het is de geboortestad van mijn vrouw, en eens in de zoveel tijd wil ik er wel enkele dagen vertoeven.

Niet te lang want voor mij en onze kinderen is het er veel te druk.

Saludos, Los Holandecitos.