Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

WANTED : vakantietips!

  • krikke

    Het aftellen is begonnen!

    Binnen twee weken zitten we in Venezuela…

    Na maanden voorbereiden zijn we er volledig klaar voor, maar wie weet zijn er toch nog zaken die we over het hoofd gezien hebben of niet direct aan gedacht hebben.

    Dus als jullie nog tips hebben, do's & don'ts, dingen die we absoluut moeten doen of zien (in Choroni, P. Colombia, Ciudad Bolivar, Rio Caura en Los Roques), wel, laat maar komen dan…

    En na onze reis zullen we hier uitgebreid verslag komen uitbrengen!

    Adios

    Krikke

  • jan

    Dag Krikke,

    Hoe lang duurt de reis?

    Maak er maar een mooi reisverslag van:-):-)

    Gr jan

  • krikke

    Jan,

    We zijn twee weken weg.

    Iemand van ons kon uitsluitend in de paasvakantie omdat ze in het onderwijs staat.

    We laten ons begeleiden door Osprey Expeditions, die zeer goede kritieken krijgt op het web (oa via lonely planet).

    Krikke

  • krikke

    Iemand trouwens een idee of je euro's even vlot als dollars ingewisseld krijgt bij aankomst in de internationale luchthaven van Caracas? En wat de koers is die je er op dit moment voor zou krijgen.

  • Alpha

    Hoi Krikke,

    Ik zou als ik jou was maar heel voorzichtig zijn met het wisselen op de luchthaven van Caracas.

    Kan je meerdere verhalen geven dat dit zeer bedroevend kan aflopen.

    Weet niet wanneer je aankomt in Caracas, maar misschien kan ik wel een adresje voor je bemachtigen, waar je zeker weet dat je echt geld krijgt en niet totaal beroofd wordt. Kan je echter niets beloven, omdat het steeds moeilijker wordt. Dit door het beleid van Chavez.

    Er lopen genoeg “wisselaars” rond op het vliegveld. Ook lopen er zogenaamde “wisselaars” rond. Deze zijn van de overheid.

    De koers voor een dollar is in verhouding gunstiger dan de Euro. Op het vliegveld is de koers gemiddeld 3.800 voor een dollar en een fractie hoger voor de Euro. Natuurlijk kan het veel beter, maar dat kost tijd en geduld.

    Misschien hebben andere prikborders een veel directere oplossing voor je.

    Prettige vakantie

    Groet

    Alpha

  • krikke

    Ik bedoelde inwisselen bij een officieel inwisselingskantoor in de luchthaven ;-)

  • Alpha

    Simpel vaste koers is 2.850 voor 1 Euro en 2.150 voor 1 dollar

    Gtoet

    Alpha

  • Roy

    Yo Krikke!

    Ik heb niet echt op/aanmerkingen nu, wel heb ik de reis die jij gaat maken hoog op mijn verlanglijstje staan, complimenten voor de keuze dus. Er is hier een nieuw toeristisch TV kanaal nu (SunChannel) en daar zie ik bijna dagelijks mooie ducu's over jou bestemmingen dus dat gaat zeker wat beloven.

    Maak mooie fotos man en laat het zeker even weten hier!

    Fijne reis, take care en geniet vooral!

  • theo

    Alpha,

    Ik ga binnenkort naar venezuela. Mijn dollars wil ik wisselen voor bolivares. Weet jij waar ik voor een gunstige koers kan wisselen?

    groetjes theo

  • Alpha

    Hoi Theo, Het ligt eraan waar je naar toegaat. Ik denk dat als je naar IM gaat je dat beter kan vragen aan de mensen die daar al zijn. Ik zit op het vaste land en niet echt dichtbij Caracas.

    Groet

    Alpha