Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Net terug uit Venezuela...

  • krikke

    Hola!

    Ben sinds zondag terug uit Venezuela.

    Jammer, want twee weken was kort. Maar voldoende om te weten dat dit een prachtig land is!

    Mijn persoonlijke hoogtepunten: toffe conversaties met de Venezolanen (temeer omdat we een beetje Spaans konden), overal muziek en vooral het populaire ‘reggae ton’, de vele contrasten tussen mensen, natuur, carro's enz…, de prachtige Rio Caura jungle (met inspirerende indianenstammen, de bulderende Salto Para en een kraakheldere sterrenhemel), het romantische en overweldigende Los Roques met z'n hagelwitte stranden, helblauwe waters en prachtige koralen…. en zo kan ik nog uren doorgaan.

    Onze belevenissen hebben we bijgehouden in een dagboekje, dus wie weet belandt dit ooit op het internet als we eens veel tijd hebben. Maar eerst nog effe nagenieten….

    Wie vragen heeft over onze reis van welke aard ook, mag ze altijd stellen.

    Trouwens, nooit hebben we ook maar enig onveiligheidsgevoel gekend. Misschien omdat onze lange transporten en posada's allemaal door Osprey Expeditions waren geregeld en we zo ook minder kans hadden om ermee in aanraking te komen. Enigszins ongewoon waren de talrijke controleposten doorheen het land en een dodelijk verkeersongeval in Chuao, waardoor het hele dorp op z'n kop stond en we ons als toerist niet echt welkom voelden…

    Adios

    Krikke

  • Roy

    Hey Krikke!

    Perfect dat het zo goed is bevallen “Que Chevere!”

    Ik ben uiteraard wel benieuwd, ook als je nog leuke foto's hebt of typische dingen die je meemaakt, het zijn van die onvergetelijke dingen.

    Mooi zo, lekker positief ook, ook op het gebied van de veiligheid.

    Het is dus wel aan te raden als ik het zo lees om een beetje georganiseerd te gaan!

  • jan

    Kom op Krikke met je dagboekje;-)

  • elly

    Hi Krikke,

    Ook wij zijn net terug uit Venezuela en ook wij waren onder de indruk van dit mooie en afwissellende land. Wij, twee meiden van in de 40, zijn gewoon op de bonnefooi gegaan, alleen de 5-daagse rio Cauratrip hebben via een touroperatortje gedaan, en ook wij hebben ons geen moment onveilig gevoeld. Iedereen was ontzettend vriendelijk en behulpzaam en het was een fantastische ervaring! Natuurlijk hebben we in 3,5 week maar een paar kleine stukjes van dit grote land gezien (Los Llanos, Ciudad Bolivar, Mochima, Puerto La Cruz, Medina en dus Rio Caura met watervallen), maar ik ga vast nog wel eens terug, dit smaakte naar meer…

    Ciao,

    Elly

  • Roy

    Ik vind ook dit wel geweldig om te lezen, goed dat er ook positieve geluiden komen natuurlijk, dan blijft het mooi in balans.

    Krijg zelf spontaan zin om ook eens wat meer er op uit te gaan!

  • krikke

    ik geef een seintje wanneer het online staat… we plannen het in te scannen en er foto's tussen te voegen… nog even geduld dus :-)

  • Alpha

    Leuk dat je weer reageerd Krikke. Ik hoop dat je snel tijd hebt om je verhaal te publiceren wel of niet aangevuld met foto's. Ben best wel nieuwsgierig, temeer omdat je een leuke trip hebt gemaakt.

    Ikzelf woon en werk in Venezuela, maar het komt er maar niet van om in “eigen” land op vakantie te gaan. Hoop dit jaar ongeveer dezelfde reis te maken die jij hebt gemaakt. Zodat ik ook wat meer hierover kan vertellen.

    Ja die Gard National die overal staat te controleren is soms best wel vervelend. de ene keer kan je gewoon doorrijden en de andere keer moet je je hele auto leeghalen. Maar gelukkig weegt dit niet op met wat je aan natuurschoon kan zien. Zo divers is Venezuela.

    Dat we veel zeggen over criminaliteit op de prikborden wil niet altijd zeggen dat je je onveilig moet gaan voelen. Maar aangezien wij hier wonen, weten we waar we over praten. Dus wij attenderen op de gevaren die hier afspelen. En het is alleen maar heerlijk om te horen dat iemand zich veilig voelt op de reis die hij heeft gemaakt.

    Groet

    Alpha

  • Roy

    Veiligheid -> Ik denk inderdaad dat nu men zoveel daarover hoort dat mensen gewoon steeds beter gewaarschuwd in Venezuela aankomen, misschien ook wel met de gedachte van “o jee” maar dat heeft dan wel als uitwerking dat mensen (toeristen) gewoon op hun hoede zijn en hun verstand meenemen. En je ziet het wel nu met reacties als die van Krikke, het is dan allemaal 200% meegevallen.

    Maar da's toch positiever dan dat je gaat zeggen “nee jongen maak je geen zorgen jou gebeurt niets” en dat toeristen dan toch wat overkomt omdat ze niet goed opletten.

    't is natuurlijk ook heel afhankelijk van de situatie, je gezelschap en waar je bent.

    Goed om dit soort dingen te horen in ieder geval!

  • Bibi

    Hallo Elly,

    Wij vertrekken begin juli voor onze eerste keer naar Venezuela voor 3 weken. We moeten de gehele reis nog in elkaar knutselen en daarom graag wat informatie.

    1. met welke touroperator hebben jullie Rio Caura gedaan, wat was de prijs ongeveer?

    2. Waar hebben jullie geld gewisseld? bank of officieuze markt?

    3. In welk hotels hebben jullie verbleven? Positieve/negatieve ervaringen?

    4. Hebben jullie gereisd per bus?

    alvast bedankt voor de hulp!!!

    Mark en Bibi