Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Backpackers gezocht!

  • Helen

    hallo een ieder die dit leest,

    Ik vroeg me af of jullie iemand kennen (of als je zelf zo iemand bent) die in november en december dit jaar op eigen houtje door Venezuela gaat rondtrekken??

    Ikzelf en een goede vriend van me gaan van ongeveer 4 november t/m 23 december in Venezuela backpacken maar zijn ook van plan een aantal georganiseerde tours te doen (Canyoning, Parapenten, Los Llanos, Canaima, Gran Sabana en Roraima). Aangezien het voor deze tours het voordeligst is om met zoveel mogelijk man te zijn hoopte ik hier op het web al wat mensen te ontmoeten die we in Venezuela zouden kunnen treffen!

    Anyone…?

    groetjes

    Helen

  • Ben

    Ik ga zelf medio november weer naar Venezuela.

    Wat het boeken van de door jou genoemde tours betreft is mijn ervaring dat je dat het beste ter plekke kunt doen.

    Ik heb zelf een aantal tours gedaan en deze geboekt bij de verschillende touroperators ter plekke.

    in Merida heb ik goede ervaringen met Guamanchi http://www.guamanchi.com/

    Daar heb ik oa geparapent een 4 daagse tocht naat los Llanos en een meerdaagse Andestour geregeld.

    Voor deze laatste tour moest ik 2 dagen wachten omdat er onvoldoende deelnemers waren.

    Vanuit ciudad Bolivar heb ik een 3 daagse naar Salto Angel geboekt.

  • Theo

    Hoi Helen,

    Het is wel verstandig van je om hier alvast wat met andere reizigers af te spreken. Want mijn ervaring met backpackers in Venezuela is dat ze nogal wantrouwig zijn

    of egoistisch(ik weet het niet precies waarom) en niets met anderen ondernemen.

    In Puerto Colombia (het haventje van Choroni) kom ik vaak touristen tegen die dat graag zouden willen… Maar helaas.

    Groetjes, Theo uit Choroni (Aragua Venezuela)

  • Helen

    he Theo!

    ik heb ook al op een backpackerssite een advertentie gepost voor een tour-genoot. Tis een vrij druk bezochte site dus wie weet..

    wantrouwig of egoistisch? hm ik wilde juist van te voren al wat mensen treffen omdat ik eerder bang ben dat er gewoon niet zo heel veel backpackers zijn daar! (in m'n vorige reis, van +/- 10 dagen door de Andes kwam ik maar één backpackersstel tegen..)

    Ik start in ieder geval in Puerto Colombia, volgens de Lonely Planet is dat wel een geliefde plek onder backpackers.

    groetjes

    Helen

  • theo

    Hostal Colonial(in Puerto.C) is volgen mij het meest bezocht door backpackers.

    Let wel op dat je niet op vrijdag of zaterdag komt want het is dan onwijs druk. Veel is dan volggeboekt.

    Groetjes

  • Ben

    Hmm. Ik heb die ervaringen niet.

    In 2004 heb ik verschillende tours gedaan en rondgereisd met een verscheidenheid aan backpackers. Afspraken maken om ergens heen te gaan was geen enkel probleem.

    We hebben met 2 Canadezen van Chichiriviche via Valencia naar Puerto Caballo gereisd, vandaar weer verder met 2 Duitsers naar Ciudad Bolivar.

    Vandaar een 3 daagse naar Salto Angel, samen met 1 Duitser, 2 Italianen, 3 Engelsen en een Belg.

    Met de Belg en de 2 Italianen terug naar Ciudad Bolivar en vandaar met een Aussie en een andere Nederlander naar Merida.

    Een 4 daagse tocht van Merida naar Los Llanos samen met 3 Engelsen en 2 Italianen.

  • Helen

    Dat klinkt erg multicultureel! heel leuk lijkt me :D Hopelijk hebben wij ook dat geluk..

    Hoe beviel Puerto Caballo eigenlijk? Het ligt vlak naast onze route maar weten nog niet zeker of we er echt heen willen i.v.m. tijddruk. Is het absoluut een aanrader of missen we er niet heel veel aan?

  • Ben

    Ik vond Puerto Cabello wel aardig. Als het op je route ligt en je hebt wat tijd over dan is een bezoekje wel de moeite waard.

    Chichiriviche (dit ligt tussen Pto Cabello en Coro) vond ik echter vele malen mooier en interressanter.

    Een heel klein dorpje met een 10tal schitterende eilandjes voor de kust die alleen per boot te bereiken zijn.

    De vaar afstand varieert van 10 min tot 45 minuten en het zijn stuk voor stuk paradijsjes.

    Half November ga ik weer naar Venezuela en regel alleen de eerste overnachting van te voren, verder niets. Ik vind het wel lekker dat bij aankomst de taxi staat te wachten en me rechtstreeks naar het hotel brengt. Dan kan ik lekker bijkomen en ga de volgende dag verder het land in. Vermoedelijk ga ik dan rechtstreeks naar Merida met een binnenlandse vlucht en ga vandaar uit mijn eerstvolgende bestemming plannen.

    Merida vind ik een heerlijke plek om rustig te beginnen en te aclimatiseren.

    Van daaruit ga ik mijn route grofweg uitstippelen.

    Voor deze reis heb ik in ieder geval de Orinoco delta in mijn reisdoel opgenomen en een aantal dagen aan de kust. Waar dat gaat worden weet ik nog niet.

    Op deze manier reizen bevalt me uitstekend, ik kan dan alle kanten op en ben van niets afhankelijk.

    Je ontmoet op die manier ook veel andere backpackers en eigenlijk bepalen die contacten voor een niet onaanzienlijk deel mijn route.

  • herman

    Ben, ik las dat je in november de Orinoco delta aandoet.je kan overnachten in onze Posada in Piacoa. Vandaar uit kan je diverse trips maken.

  • Alpha

    Pto Cabello is in mijn ogen alleen aardig als je de boot neemt naar de eilandjes en daar lekker tot rust komt. Persoonlijk vind ik het minder leuk dan Morrocoy en dat ligt wel iets verder, maar is dan ook vele malen mooier. Pto Cabello wordt ontsiert door de grote olie installaties. Chichiriviche is inderdaad een leuke keus om te bezoeken.

    Groet

    Alpha