Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Helen, LP actueel?

  • karen

    Hoi Helen,

    Jij gaat toch eind 2007 naar Venezuela? Leuk!! Ik hoor er weinig mensen over, in tegenstelling tot Peru en Ecuador. Ik kan me niet voorstellen dat Venezuela minder te bieden heeft, (misschien zelfs wel meer….nml NOG meer berovingen ;-) ….)

    Maar goed, even over de LP. Alhoewel hij nog maar 2,5 jaar oud is, ga ik er niet vanuit dat de prijzen actueel zijn, voor de rest zal het vast wel mee vallen. Heb jij nog leuke / nuttige / interessante boeken gevonden? Ik heb om me een beetje in te lezen ook de Insight Guide van Venezuela (Discovery Channel), 2004 gekocht.. qua achtergrond heel aardig, mooie foto's ook. Heb je nog tips? (of iemand anders natuurlijk).

    Groet Karen

  • krikke

    Karen,

    ik had ook nog de Venezuela gids van Bradt, wel van 2003 maar meer op natuurreizen toegespitst. De moeite waard. Ook veel stadsplannen.

    En als je nog wat geduld hebt, in augustus zou de nieuwe lonely planet uitkomen…

    Krikke

  • Helen

    Beste Karen,

    Ik vind het ook best opvallend dat iedereen maar naar Peru en Bolivia enzo gaat en je idd nooit iets over Venezuela hoort. En dat terwijl Venezuela zo'n beetje het enige Zuid-Amerikaanse land is dat alle 4 de voornaamste landschapstypen te bieden heeft, op een bereisbare afstand! Misschien omdat deze andere landen net iets meer typische cultuur hebben ofzo? Alle negatieve berichtgeving omtrent Chavez helpt natuurlijk ook een handje, maar ik denk dat Venezuela echt niet veel onveiliger is dan het gemiddelde Z-Amerikaanse land (maar das een persoonlijke beleving).

    Ik weet niet echt hoe zeer de prijzen van posada's e.d zijn veranderd in 2,5 jaar tijd, dat weten de andere mensen hier, die in Venzuela wonen, beter denk ik. Maar ik ga er niet vanuit dat de prijzen per nacht opeens 2x zo hoog zijn (anders heb ik een probleem :P).

    Echte tips voor andere boeken heb ik helaas niet. Ik ken de LP onderhand van buiten en de info die daar instaat vind ik tot nu toe genoeg. Heb bij boekhandel Broese in Utrecht wel nog wat extra boekjes zien staan. Zal er binnenkort nog eens kijken en dan post ik hier wel een berichtje! Het enige wat ik nog kan aanraden is surfen surfen surfen op reisverhalen! Ik heb er een hoop van gelezen en daar (andermans tips en fouten!) leer je echt veel van!! Je wordt minder snel verrast door onbekende situaties als je door andermans ervaringen weet dat ze zich kunnen voordoen. een paar links:

    http://www.andersreizen.nl/index.html?perland/venezuela.html

    http://www.reisomdewereld.nl/zuidamerika/venezuela.html

    http://freespace.virgin.net/susan.armitage/VENPAR1.HTM

    weet even niet meer hoe goed deze verslagen zijn, heb tijden geleden wat pagina's opgeslagen dus zie maar of je er wat aan hebt :)

    groetjes!

    Helen

  • karen

    Hey! …ik ga juni weg ik kom half juli weer terug…net te vroeg voor de nieuwe lp…

  • karen

    Hoi Helen,

    bedankt voor de tips!! Ik ga binnenkort ook even een kijkje nemen bij Broesse…

    Maar jij bent vaker in Venezuela geweest? Ik wel (ruim een jaar) in andere landen in Zuid-Amerika, maar (nog) niet in Venezuela…ik heb er heeeeel veel zin in!! Ik heb vier weken, dus ik zit met een paar dilemma's. Is Coro onmisbaar? Lijkt me wel mooi. Ik wil in elk geval naar de Andes (Merida), Ciudad Bolivar en een paar dagen wandelen in Grand Sabana, zo'n tafelberg op… :-)

    Groet Karen

  • Helen

    He Karen!

    Ja ik ben 3 jaar geleden voor het eerst in venezuela geweest. Dat was nog geen 2 weken en het smaakte naar meeeeer :D Ik ben nog niet in andere Zuid-Amerikaanse landen geweest, behalve Aruba dan (maar dat telt niet want daar ben ik geboren :P)

    Coro ligt helaas een beetje in een uithoek, maar ik denk dat je inderdaad wat mist als je er niet even langs gaat: Coro is de mooiste koloniale stad van Venezuela (ook opgenomen op UNESCO's werelderfgoedlijst) en heeft een schitterend duingebied (Los Medanos de Coro) dat net een stukje Sahara lijkt!

    http://www.venezuelatuya.com/occidente/medanos.htm

    De route die ik wil volgen is: start Henri Pittier - parque nacional Morrocoy - Coro - Sierra de San Luis (vlak onder Coro) - Trujillo (dorpjes eromheen) - Merida (tour naar los llanos, parapenten, canyoning, andesdorpjes etc) - Ciudad Bolivar - Canaima + Angel's Falls - Gran Sabana + Roraima trekking - parque nacional Mochima - terug naar Valencia Airport. We hebben 2 maanden dus het wordt wel een beetje doorreizen, hihi

    Ik denk dat je met de Andes, Ciudad Bolivar (met tours neem ik aan?) en de Gran Sabana in ieder geval wel de hoogtepunten hebt! :)

    wanneer ga je ook alweer? Heeeeeel veel plezier in ieder geval :D Ik hoop iets van een reisverslag van je te lezen wanneer je terug bent! of in ieder geval wat tips m.b.t. de tours enzo ;)

    groetjes

    Helen