Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

leuke tips

  • Roos

    Wij, 2 ervaren reizigers, gaan eind juli-begin augustus voor ruim 3 weken naar Venezuela.

    We willen met het openbaar vervoer reizen. We zijn geen strandliefhebbers. We gaan vooral voor de natuur.

    Wie kan ons, voor die tijd van het jaar, leuke tips geven? Is er bijv. een gebied waar je goed kunt wandelen? Het mag ook met een gids zijn. Bijv. een tocht van een paar dagen.

    Omdat we maar 3 weken gaan, willen we ook niet een te groot gebied bezoeken.

    Alle tips zijn welkom.

    Alvast bedankt,

    Roos

  • Ben

    Als je van bergachtige omgevingen houdt;

    In Merida eo kun je schitterend één en meerdaagse tochten maken.

    Een van die tochten is vanaf het (als ik me niet vergis) 3e tussenstation van de kabelbaan naar Pico Bolivar (4000 mtr) terug naar Merida (ong 1500 mtr)

    In Canaima eo kun je mooie tochten maken.

    Daarnaast de Orinoco delta is ook een mooi gebied.

    Coro eo met zijn uitgestrekte duinen ( woestijn idee)

    Kortom weat zoek je precies?

  • Alpha

    Ben gaf al wat leuke tips. Venezuela heeft eigenlijk alles wat je zoekt op natuurgebied. Het nadeel is dat het land groot is en niet alles even makkelijk te bereiken is. Dus je zal een beslissing moeten nemen welk gedeelte je heen wilt. Ik zeg dit omdat je met het openbaar vervoer wilt reizen. Als je ook het vliegtuig bedoelt dan kan je echt veel zien. Maar proef dat je de bussen bedoelt of heb ik het verkeerd?

    Het alleen wandelen ook als ervaren reiziger wil ik afraden. Denk niet dat dit nou zo'n goed idee is. Dit heeft alles te maken met de veiligheid. Met een gids of met een groep met gids is dit wel weer aan te raden. Merida is uitgeroepen als de nr 1 eco plek in Zuid-amerika. Super als je dit kan zien. En vandaar uit kan je ook nog andere excursies doen. Ga je naar de Orinoko en de amazone dan zal je vakantie er heel anders uit gaan zien.

    Het openbaar vervoer kan ik best wel aanraden als je de juiste vervoerders neemt. Voor weinig zit je dan in een superde luxe airco bus en onderweg zie je de laatste films. Gewoon heerlijk relaxed reizen. Ja dan voor heel weinig kan je ook andere vervoerders nemen, maar dat geeft ook andere problemen.

    Ik wens jullie nu al een leuke voorbereiding en misschien horen we nog wat van je op dit prikbord. Een leuk reisverhaal is altijd toppie. Bij deze een goede vakantie en je staat altijd vrij op nog dingen te vragen.

    Groet

    Alpha

  • Roos

    Ben en Alpha, bedankt voor jullie reacties.

    We willen inderdaad met de bus reizen. Dit bevalt ons altijd prima. We kiezen dan voor de luxe bussen.

    Ben, jouw vraag: Wat willen jullie? Het liefste natuurlijk alle mooie gebieden bezoeken maar we realiseren ons ook dat de afstanden te groot zijn in Venezuela. Dus we moeten keuzes maken.

    Ik zou graag Merida, Ciudad Bolivar en Canaima willen combineren maar ik verwacht dat dit bijna niet te doen is met de bus. In ieder geval niet binnen 3 weken.

    We zijn gewend om in Zuid Amerika niet alleen op pad te gaan wanneer we willen wandelen. Dus we gaan inderdaad op zoek naar een goed reisbureau die ons een mooie trekking kan aanbieden.

    Ons voorkeur gaat ook uit naar bergen en het zien van dieren.

    Als jullie nog iets weten…. graag ! Alvast bedankt. Roos

  • Ben

    Als je in Merida bent dan vind je daar een aantal reisorganisaties die allerlei tochten kunnen aanbieden.

    Wat dieren zien betreft, dan raad ik je een meerdaagse tocht naar Los Llanos aan.

    Ook die is vanuit Merida te regelen.

    Elke keer als ik er ben kom ik bij Guamanchi terecht.

    Hier een link naar hun site.

    http://www.guamanchi.com/accommodation.htm

    Mocht je willen reizen met de luxe touringcars, neem dan voor alle zekerheid een trui mee.

    De airco in die bussen staan op vol en 8 tot 12 uur aaneemgesloten in een een koelkast met alleen een tsshirt is verrekte koud.

    hier een link naar mijn site. Deze is niet meer up to date. Hij moet eigenlijk helemaal bijgewerkt worden.

    http://www.xs4all.nl/~kruitbos/2000/2000.html

  • Alpha

    hoi Ben,

    Leuke website en leuke foto's. De info die je geeft is wel een beetje aan toepassing toe. Dan heb ik het niet over de excursie's info en de steden info. Maar meer over de practische dingen. Geldwisselen, veiligheid, bussen, en vlieginfo. De info die je geeft komt nog wel overeen en is zelfs nog dezelfde in verschillende gevallen. Maar de info over veiligheid moet strakker worden gedaan dan wat jij momenteel schrijft.

    Maar heb even zitten genieten van je website. Als iedereen dit nu zou doen, dan weten we gewoon veel en veel meer.

    Groet

    Alpha

  • herman

    als je van de natuur houd moet je naar Delta Amacuro komen. je kan natuurlijk naar de Salto Angel gaan. bij ons in Piacoa(wij hebben een Posada :La Montana kan je overnachten. verder organiseren wij een dagtocht door een deel van de Oronoco Delta.