Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wel of geen malariapillen slikken?welke?

  • jessica

    hoi allemaal,

    30 juni vlieg ik naar caracas om dan 3 weken in venezuela rond te gaan reizen.

    nu geeft de ggd natuurlijk weer aan malariapillen te slikken.

    dat deden ze ook toen ik naar thailand, panama en vietnam ging.

    maar op het forum van die landen bleek dat 99% van de reizigers het niet deed,

    en dat de ggd overdreef wat betreft malaria in dat land.

    hoe zit dat met venezuela. slikt het gros van de reizigers wel of geen malariapillen?

    ik slik zelf antidepressiva/angstremmers(helaas), iemand een idee welke malariapillen ik dan het beste kan slikken?want heb gehoord dat sommige malariapillen nare psychische bijwerkingen kunnen veroorzaken….jullie begrijpen dat dat voor mij al helemaal een schrikbeeld is.

    groetjes jessica

  • dirk

    de malariapillen die bij sommige mensen angst en psychose kunnen teweeg brengen zijn “LARIAM”, maar deze worden vooral voor de malariamug in West-Afrika voorgeschreven. die mensen nemen dan “MALARONE”. ik zelf heb in Venezuela geen preventie tegen malaria genomen maar ik ben ook niet het oerwoud ingetrokken. Ik was vooral in Caracas, Merida en Choroni. ik dacht wel dat voor Zuid-Amerika een lichtere malariapil werd voorgeschreven maar dat zal je dokter wel weten. in jouw geval geen LARIAM slikken.

  • jessica

    dankjewel!

    welk gedeelte bedoel jij met het “oerwoud”?

    wij willen vooral angel falls, merida, en indianen dorpjes zien, dat laatste is choroni he?

  • jan

    Dag Jessica,

    Ik heb de driedaagse toer richting het vasteland gedaan, maar van malariapillen was geen sprake! Mocht ik dit jaar weer gaan dan zal ik ze niet nemen.

    Ik kan me ook niet voorstellen dat een Alpha, of Erik woonachtig in Venezuela deze pillen slikken, of iets in die strekking?

    Gr jan

  • Ben

    Dat doen de malariapatienten in de oerwouden ook niet.

  • Ben

    In de oerwouden loop je een kans Malaria op te lopen. Hoe langer je er verblijft, hoe groter de kans.

    Wil je zekerheid, slik dan anti malaria medicijnen.

    Welk soort, is van persoon tot persoon verschillend.

    Ikzelf heb Maleron in mijn EHBO tasje en slik dat nu als ik weer eens de oerwouden in ga. Ik ben dit gaan slikken nadat een kameraad van mij malaria heeft opgelopen na een bezoekje aan Canaima.

    Hij was daar gelijk met mij. We hadden beiden niets geslikt.

    Hij was de klos, ik niet.

  • jessica

    nee denk het ook niet…

    wat bedoel je met de 3 daagse tour richting vasteland dan???

  • Alpha

    Hoi Jan,

    Ik slik inderdaad geen malaria tabletjes. Hier in Valencia komt het wel sporadisch voor. Op Isla is geen malaria (bij mijn weten).

    We hebben hier veel meer te duchten van dengue (knokkelkoorts). Ik denk wel dat ik Malaria tabletten zou nemen als ik de jungle in ga. De kans dat je daar malaria oploopt is groter dan in de steden. ook ligt het wel aan de tijd dat je gaat. Momenteel is het regenseizoen begonnen dus de kans is nu wat groter op malaria cq dengue.

    In de maanden november t/m maart in de jungle is de kans wat kleiner.

    Maar Jessica er zijn zoveel toeristen daar geweest zonder ziek te worden, dus ga maar gerust.

    En we zien je reis wel in verslag vorm op dit prikbord.

    Wens je een gezonde en leuke vakantie toe

    Groet

    Alpha

  • jan

    Morge Jessica,

    Afgelopen september ben ik vanaf Isla Margarita naar het vasteland van Venezuela geweest. Dat bedoel ik dus met drie dagen vasteland.

    Gr jan

  • Tess

    Bij de apotheek kan je Deet 50% kopen, het is van Care Plus en het kost € 9,95.

    Deet is een sterk insectenafwerende middel voor de huid. Hier is de website van Care Plus http://www.careplus.nl/website.asp?l=nl.

    Care Plus® DEET- anti-insect lotion 50%

    Vorm: Lotion

    Inhoud: 50 ml

    Werkzaam: 10 uur

    Met een fles doe je ± 2 weken.

    Fijne vakantie, Tess