Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

puerto ordaz-caracas-amsterdam. vraagjes

  • jessica

    vanaf ciudad bolivar puerto ordaz wil ik eeen binnenlandse vlucht boeken naar caracas. mijn vlucht gaat óf de 20e , de 23e of de 25e terug. om 17:00.

    iemand ervaring met binnenlandse vluchten?(vast wel)

    waar kan ik ze boeken?is er een internet site?

    hebben deze vaak vertraging? gaat er vaak iets mis met bagage?

    hoelaat raden jullie me aan in caracas te zijn, als ik dus om 1700 de vlucht naar a'dam moet hebben?

  • dirk

    ik ben van merida met het vliegtuig naar caracas gevlogen en had dan enkele uren later een vlucht naar amsterdam. ik zou toch zien dat je een speling hebt van een halve dag om zeker te zijn.

  • dirk

    mijn binnenlandse vlucht van caracas naar merida (heen en terug) had ik in de luchthaven terplaatse gekocht en een uurtje of twee later zat ik op het vliegtuig naar merida.

  • herman

    vanaf Pto Rdaz gaat er een vlucht om 09.00 uur en een vlucht om 11.00 uur.

    de een is van aserca, de andere va aero postal. soms gaan ze op tijd, soms met vertraging. momenteel is het rgentijd hier. dus ik zou de vlucht van 09.00 uur nemen.

  • jessica

    ja dankje,

    probleem is dat mijn terugvlucht dus pas om 1700 gaat.

    ik ben met de vlucht van 900 al om 1100 in caracas:(

    moet dan 6 uur wachten in mn uppie.

    wat kan ik al die tijd doen?

    ik zit te denken een dag eerder te gaan, gaan er ook vluchten in de namiddag???

    en dan in caracas een hostel te boeken.

    maar eigfenlijk wilde ik caracas overslaan ivm veiligheid (onveiligheid),

    is het een idee voor een meisje alleen naar caracas te gaan?

    iemand een tip voor een veilig hostel in veilige buurt?

    zijn er veel nep-taxi's?daar las ik veel over.

    hoe weet ik welke een echte is?

    vind het maar een eng idee!

  • jessica

    iser op t vliegveld van caracas bv internet?

    misschien dat ik dat 6 uur kan gaan doen?:S :'(

  • dirk

    de luchthaven van caracas ligt niet in caracas zelf. de luchthaven ligt aan zee en is als er geen verkeer is toch een half uur rijden van caracas, maar het kan ook veel langer duren. zeker als iedereen van zee terug naar de stad wil. als je geen lonely planet vindt, koop dan misschien een ander boekje. daar staat alleszins in uitgelegd welke taxi's je moet nemen en welke niet. ik herinner het mij niet meer hoe de officiële taxi's eruit zagen. is enkele jaren geleden.

  • andries

    Als je vertrekt vanaf de luchthaven Caracas,( hangt een beetje van het jaargetijde af) toch altijd behoorlijk druk, ik denk zo'n 2 jaar geleden is men strenger gaan controleren op contrabande, wat toch redelijk wat vertraging opleverd. Als je de eerste rij (controles) hebt gehad moet je in rij 2 aansluiten om vertrekbelasting te betalen, je ziet ook gelijk de ‘seal ’machines staan ( van die dingen dat ze je koffer inpakken in plastic) Tip: kijk even goed welke machine je kiest, er is nl eentje die er ook nog plastic banden omheen zet..supersafe, en kost zo'n 12 mill!! De controles worden willekeurig gedaan, maar omdat je naar Amsterdam moet ben je wel het haasje, de controle wordt uitgevoerd door militairen, eentje kijkt, en de ander zoekt.Blijf wel bij je koffer,!!! Het komt erg streng over allemaal, maar ikzelf vind dat ze altijd met respect met mijn spullen om zijn gegaan, en ik ben altijd netjes aangesproken. Als je door de doune bent, kom je in het taxfree gedeelte, daar is het vorig jaar verbouwd en is harstikke netjes, met veel winkels en restaurants. Je kan daar nergens roken, maar als je aan de schoonmaker 5 mill bolo geeft, mag je in de gang van de toiletten roken. Internet heb ik er niet gezien, maar ik heb er ook niet op gelet. Als je arriveerd op Caracas en de tassen van de band haalt, let er dan op dat je je stickers paraat houdt, er wordt gecontroleerd dat je sticker overeenkomt met de code op de koffer. Als de koffer van de band is gaat hij nogmaals door de x-ray, en dan ben je eruit. In de hal komen al taxichauffeurs naar je toe, om te vragen of je een taxi wil, beter is even nee zeggen en een bakkie koffie halen, kijk eerst even om je heen!! Als je naar buiten loopt zie je witte taxi's staan, soms met een gele zwarte band. Kijk maar even goed, zoek een nette taxi op, zeg waar je heen moet en vraag de prijs. De laatste prijzen die ik betaalde, vliegveld- Caracas = ongeveer 40 mill, Valencia - vliegveld = 170.000mill Bolo. Maar dit is erg afhankelijk van de drukte, oude of nieuwe taxi etc etc…Alles lijkt wat hectisch en eng, maar het valt echt wel mee, rustig om je heen kijken, rustig vragen en koffers bij je houden. Wil je nog wat weten, dan hoor ik het wel. groetjes…

  • Alpha

    Hoi Andries,

    Goed uitgelegd, maar je kan wel roken als je wil op de internationale luchthaven, op de binnenlandse vlucht weet ik niet

    Er is 1 plekje waar dat kan. Het enige wat je moet doen is in die tax-free shop wat kopen en dan mag je het rookhol in.

    Waar is dat precies? Het zit naast een drinkgelegenheid ongeveer in het midden van het tax-free gedeelte. Naast die drinkgelegenheid is een winkeltje wat chocolade, sterke drank, sigaretten enz.. enz.. verkoopt. Achter in dit winkeltje is een glazen deur met portier. Die kijkt of je het tasje met de gekochte spullen hebt en dan mag je daar naar binnen. Er is een TV dus je kan nog TV kijken ook. Althans dit was vorig jaar en die jaren daarvoor. Dus niet boos kijken als dit veranderd is :)

    Groet

    Alpha

  • andries

    JAAAAAA….dat deed ik voorheen dus ook, ik kocht dan een Marlboro, en dan doorlopen in dat glazen huis, stond je daar met nog 18 luitjes de gaten in je longen te roken, maar de laatste keer kon ik het niet meer vinden, toen heb ik gevraagd aan zo'n schoonmaker en die zij dat het weg was!! Dus vandaar dat ik in de gang van de toiletten terecht kwam ( erg toch)..