Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Douane luchthaven Caracas

  • BCN

    Hoi allemaal,

    Eind september ga ik een maand naar Venezuela met mijn vriendin, die in het bezit is van een Venezolaans paspoort en Spaans verblijfsvergunning.

    Nu gaan er hier in Spanje waar ik woon allemaal verhalen rond dat er problemen zijn voor het verlaten van Venezuela voor de personen met Venezolaans paspoort. Ik heb verhalen gehoord dat de douane verblijfsvergunningen doorbreken enz.

    Heeft iemand hier iets van gehoord of ervaring mee? Of zullen dit zoals zoveel verhalen een hoop roddels zijn?

  • Alpha

    Hoi BCN,

    Voor zover ik weet zal je vriendin gewoon Venezuela kunnen verlaten. Natuurlijk moet haar paspoort wel geldig wezen met een minimum van 6 maanden voordat ze Venezuela weer verlaat. Anders zal ze een nieuwe moeten aanvragen hier en dat kan maanden duren.

    Dus als dit in orde is heb je niets te vrezen en zijn het gewoon tot nu toe indianen verhalen.

    De indianen verhalen die je hoort in Spanje hebben wel een oorsprong van de manier waarop Chavez het land veranderd. En er is sprake van dat in de toekomst de Venezolaan niet zomaar de grens over kan steken. Er zijn wel uitlatingen gedaan door Chavez. Maar voorlopig en ik hoop voor altijd zijn deze nog niet uitgevoerd.

    Heb een prettige vakantie met je vriendin in Venezuela

    Groet

    Alpha