Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Leuke financiele meevaller voor nieuwe reizigers

  • Alpha

    De val van de Bolivar gaat hard. Nadat Chavez aankondigde dat de banken hun autonomie gaan verliezen worden er dagelijks records gebroken. Geweldig leuk voor de vakantieganger.

    In de afgelopen week ging de dollar Bs verhouding van 4.500 naar 4.850 op vandaag.

    Markthandelaren verwachten dat er 5.500 betaald moet worden op het einde van dit jaar.

    Een markthandelaar zei dat er zoveel onzekerheid is dat de Venezolaan dollars aan het hamsteren zijn. Dit heeft natuurlijk ook effect op de koers. Zoveel vraag en hier is geen aanbod, alleen van buitenlanders of van mijnheer Antonini Wilson, maar die moet ze over de grens brengen van Chavez.

    Bron: www.eluniversal.com/2007/08/28/en_eco_art_growing-demand-pushe_28…

    Wat de Euro gaat opbrengen tegen die tijd weet ik niet.

    Momenteel hoor ik bedragen van 5.500 voor 1 Euro! En ergens staan die nu niet meer in verhouding met de dollar koers! Het overwegen van dollars ipv Euro's zou een mogelijkheid wezen.

    groet

    Alpha

  • Helen

    *doet de boogie-woogie dans*

    Ik ben benieuwd of het over 2 maanden echt lucratiever is om dollars mee te nemen.

    Heb niet zo'n verstand van banken en wisselkoersen, maar ik neem aan dat het geen donder uit maakt of je de dollars in Aruba pint of hier van de bank haalt?

    In ieder geval vertrek ik 30 oktober dus zal voor die tijd nog wel eens vragen hoe het ervoor staat! :)

    groetjes

    Helen

  • Sander

    Buenas!

    Ben 11 oktober - 27 oktober in Venezuela, waarvan de eerste dagen in Caracas. Wil dolgraag ergens dollars of euro's wisselen. Heeft iemand een betrouwbaar adres?

    Sander

  • JanJ

    Hallo Sander,

    Om hoeveel dollars zou het gaan?, mijn vrouw heeft wel familie en vrienden die dollars willen kopen waarschijnlijk.

    groet Jan J.

  • Remco

    Vermoed voor 4 personen een week of 2… paar duizend dollar.

    Behalve als er andere opties zijn want zoveel cashgeld is niet echt relax natuurlijk.

    Worden traveler's cheques geaccepteerd? Inwisselbaar bij banken? (Zij het tegen slechte staatskoers uiteraard).

  • Marion

    Was van plan om dollars mee te nemen naar Venezuela maar in reisgegevens van de reisorganisatie wordt over euro's gesproken. Wat is het beste inwisselbaar, wat brengt het meeste op?

  • Nicole

    Vraagje, ik vertrek begin November naar Venezuela…

    maar hoeveel dollars/euro's mag je cash meenemen of is dit niet aan een bepaald bedrag gebonden?

    Mvg, Nicole

  • Alpha

    Hoi Nicole,

    Je zit aan een maximum bedrag gebonden.

    Het is 10.000 dollar en geen cent meer. Per persoon, alleen reizende.

    Of het bedrag in euro's met de tegenwaarde van de dollar!.

    Maar hier in het land van de rojo rojito en de nogal apart zwalkende beslissingen van Chavez, kan het zomaar veranderd worden. Momenteel is het alleen maar zeker dat de zon opkomt iedere dag.

    Onderstaande link is van min.buitenlandse zaken in Caracas.

    Misschien dat die meer kunnen zeggen.

    http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/reisadviezen,reisadvies_venezuela.html

    Ik ga er nog steeds vanuit dat wat ik bovenstaand geschreven heb nog steeds klopt.

    We hadden hier laatst een akkefietje met de PDVSA en de heer Antonini en die nam 800.000 dollar mee. Hij heeft een rechtszaak aan zijn reet hangen voor een bedrag van 790.000 dollar.

    Dus ze gaan uit van 10.000 dollar.

    Groet

    Alpha

  • Helen

    hallo Nicole,

    ik vertrek ook begin november naar Venezuela samen met een vriend. Ga je toevallig ook tours doen? (denk aan Los Llanos, Canaima/Angels falls en Roraima)

    Zo ja, wij zoeken nog tour-partners omdat de prijzen dan véle malen goedkoper zijn :)

    http://backpacker-tours.com/en/index.htm

    http://www.lagransabana.com/english/

    groetjes

    Helen

  • Nicole

    Hallo Helen,

    Ik ga naar Venezuela omdat mijn vriend daar vandaan komt, het is wel de bedoeling dat we het een en ander gaan bezoeken.

    Maar ik heb nog geen idee hoe en wat..heb nog helemaal geen planning gemaakt enige plan is om eventueel een auto te kopen en daarmee door het land te rijden.

    Groetjes Nicole