Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Suriname of Trinidad & tobego

  • henry

    Hola Todo's

    Ik wil in het najaar een kleine maand naar Isla Margarita, maar wil dit evt afwisselen met een week suriname of Trinidad en Tobego. Wie weet een goede en goedkope manier om daar te komen vanaf isla margarita (vliegend).

    Gracias!

  • Peter H.

    Via Caracas kun je vliegen naar Trinidad en Tobago, misschien is er ook een rechtstreekse verbinding vanaf het Isla. Naar Suriname lijkt me erg moeilijk. Als er een mogelijkheid, is alweer via Caracas. Het lijkt me niet een erg gangbare route. Ik denk dat je makkelijker vanuit Nederland naar Suriname vliegt.

  • jan

    Zo wilde ik vanaf IM naar Curaçao, maar dat schijnt niet mogelijk te zijn?

  • Peter H.

    Is wel mogelijk Jan, heb ik ook gedaan. Je neemt een vlucht van het Isla naar Caracas en van Caracas naar Curacao. Gewoon geboekt op het Isla via een reisbureau. Ik ben indertijd zo naar Curacao gevlogen, omdat het indertijd goedkoper was vanuit Nederland een charter naar Isla Margarita te nemen, daar een weekje te verblijven en vervolgens verder te vliegen naar Curacao. Dan een aantal dagen later via Caracas weer naar het Isla Margaraita en dan weer terug naar Nederland. Inmiddels zijn de rechtstreekse vluchten op Curacao al goedkoper. Maar de vraag was naar Suriname. Dat ligt een heel andere kant op. De vlucht naar Caracas is ruim een half uur en van Caracas naar Curacao plm. 20 minuten. Ik heb ook ooit eens een vlucht gemaakt van Puerto la Cruz naar Canaima. Dat ging weer via Isla Margarita, daar overstappen en dan naar Canaima. Maar ik denk dat de route Caracas Paramaribo niet erg gangbaar is. Dan zul je op diverse plaatsen moeten overstappen. Indirect zal wel mogelijk zijn.

  • Roy

    Suriname is moeilijk bereikbaar en je hebt er een visum voor nodig dat je eventueel wel in nederland kunt aanvragen voor vertrek. Zo niet dan zul je dat hier in Caracas nog moeten doen. Alleen 60+'ers mogen het te plekke bij aankomst in Paramaribo aanvragen. ZELFS mensen die in suriname geboren zijn hebben een visum nodig.

    Je kunt vanuit Curacao / Aruba naar Paramaribo vliegen indien je wilt gaan.

    Je route gaat dus: Porlamar - Caracas Aruba/Curacao - Paramaribo worden. Beetje gedoe maar het schijnt wel ECHT de moeite waard te zijn, Suriname is een prachtig land dat ook nog op mijn wensenlijstje staat.

    Goed, dan het goede nieuws, er gaan rechtstreekse vluchten vanuit Porlamar naar Port of Spain (Trinidad) met Conviasa en Avior.

    Mocht je verder willen dan kun je op internet met een creditcard terecht bij de airline Liat die vliegen door de hele cariben bijvoorbeeld door naar Tobago en Barbados.

    We hebben hier in Venezuela sinds deze maand eindelijk ook een overeenkomst met de airline DAE (Dutch Antilles Express) ze vliegen vanuit Valencia en Caracas naar de Antillen.

    Dan tot slot nog leuk om te weten dat vanaf Porlamar ook rechtstreekse vluchten gaan naar Grenada en St Vincent met Conviasa tegen zeer betaalbare tarieven.

    Mensen die trouwens van plan zijn om op voorhand al bepaalde vluchten te boeken kunnen bij mij terecht ;-)

    Gr Roy

  • Roy

    Inderdaad Peter klopt als een bus!

    Het enige wat men hier in Venezuela vaak vergeet is ook even te kijken of er vluchten te vinden zijn naar de antillen vanuit Barcelona, Valencia of Las Piedras. Men bijt zicht vast op Caracas waar je vaak niets kunt vinden.

    Via de antillen kan men dan vaak wel naar Suriname, maar ook naar de Verenigde Staten en Europa.

    Een eiland als Aruba heeft verschrikkelijk goede verbindingen met de rest van de wereld. Jammergenoeg zul je dit via internet of op Aruba zelf moeten regelen en kunnen we vanuit Venezuela bepaalde routes niet verkopen.

    Als er mensen zijn die zelf een beetje willen uitzoeken kun je gebuik maken van www.despegar.com dit is een site voor zuid amerika om tickets te kunnen boeken maar in de praktijk moet je hier dan wel wonen, dus het is alleen handig om een route en prijs te kunnen zien maar kunt uiteindelijk niet kopen daar.

  • Sander

    Prima site zeg. Zit te kijken om even snel een uitstapje naar de Antillen te maken vanuit Caracas met 4 personen. Kwam, bij een rate van 3000 voor 1 euro op 700 euro retour naar Willemstad voor die 4 man. Neem aan dat dat goedkoper kan? Iemand tips? Maakt ook eigenlijk niks uit welk van de eilanden het wordt…

    Thanks!

  • Roy

    Neem maar een rate van zo'n 4800 a 5000 voor 1 euro hoor!

    Dan is t al goedkoper!

    Gewoon ff op tijd boeken dus!

    Op internet kun je een redelijke indicatie krijgen van wat een ticket kost. Hier in Venezuela heb je dus een extra voorbeeld.

    Een ticket kost bijvoorbeeld 250 dollar = 500.000 BS tegen officiele rate.

    Maar aangezien je als toerist natuurlijk gewoon lekker je geld via de zwarte markt regelt kost het zelfde ticket je nog maar 100 euro en dat is goed te doen dan!