Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

12 oktober en autohuur

  • Sander

    Beste allen,

    Wij (4 mannen) gaan 11 oktober naar Venezuela (Caracas). 12 oktober schijnt het een feestdag te zijn. Los van het feit dat het uiteraard aan te raden is om nu al een hotel te boeken, kan ikme ook voorstellen dat iemand waardevolle tips heeft om dit ergens te gaan vieren. Ook wat do's en dont's zijn uiteraard zeer welkom. Oppassen op veiligheid zal wel belangrijker zijn dan op normale dagen lijkt me.

    Daarnaast willen we voor 2 weken een auto huren, liefst een grote SUV die voor 4 lange Hollandsche kerel comfortabel zit. Hoorde dat ter plekke huren goedkoper is dan online. Kan ik me voorstellen, maar beschikbaarheid van dat soort auto's is vaak een onzekerheid als je niet tevoren regelt. Heeft iemand tips of zou iemand ter plekke een reservering kunnen maken?

    Dank!

    Sander

  • Alpha

    Hoi Sander,

    12 Oktober is inderdaad een feestdag, de naam van deze dag is net veranderd door Chavez in “Día de la Resistencia Indígena”, dan weet je ook wat je viert.

    Er zijn nogal wat dingen die je absoluut niet moet doen. Dat is nooit de barrios ingaan. Niet showen met de rijkdom, dus kettinkjes en andere waardevolle dingen in het hotel laten in een kluisje. Geld verdelen en niet te veel meenemen. En bij een overval altijd meewerken en niet de stoere jongen uithangen. Klinkt allemaal logisch!

    Ja, dan een SUV huren! Oke, je kan een SUV huren op het vliegveld als je aankomt in Caracas. Als je een goed hotel hebt kan dat ook in dat hotel. Anders een 5* hotel opzoeken en daar informeren. Wat het kost weet ik niet.

    Maar bezint voor je begint! Het verkeer in Caracas kan je nooit vergelijken met de drukste stad met files in Europa. Regels zijn er hier om te overtreden en iedereen doet dit. Als je denkt dat het groene licht voor jou is dan heb je het mis. De Venezolaan die hoort te wachten met rood ziet niet eens het rode licht. Parkeren is bijna niet mogelijk in Caracas. Ja als je naar Sambil gaat in de parkeergarage, geen probleem.

    Maar waarom een auto, de metro in Caracas is meer dan voortreffelijk. Een taxi nemen is niet duur. Ik zou niet zo snel met het plaatselijke openbaar vervoer gaan in de vorm van bussen, het is te doen, maar echt safe is het niet.

    En als je wilt reizen dan zijn er geweldige bussen met airco en film en deze kosten ook een scheet met drie knikkers.

    Het voordeel is ook dat je geen last hebt van de GN (militaire politie).

    Het is ook niet safe om overal maar te tanken met de auto.

    Natuurlijk is het jullie reis en moeten jullie beslissen en ik ga niet zeggen wat jullie moeten doen. Maar echt voordelen om een auto te huren voor twee weken Caracas kan ik niet bedenken. En dan wil ik niet eens beginnen over als je de weg niet weet in Caracas, 1 verkeerde afslag en je zit geheid twee uur langer in de auto.

    En blijf in het oosten van Caracas!!

    groet

    Alpha

  • Sander

    Wij zijn ook zeker niet van plan met de wagen door Caracas te gaan rijden, maar wel het land door. We hebben dit al in Argentinie, Mexico, Costa Rica en Panama gedaan, dus hebben wel wat ervaring in dit soort landen. Ook spreken we de taal wel een beetje. Ach, en bij omrijden komen we vast ook wel wat moois tegen ;-)

    Hoe zit het met de hulpvaardigheid van de mensen daar? Kun je ze gewoon naar de weg vragen? In bovengenoemde landen was dat geen probleem.

  • Roy

    Jawel de mensen zijn vrij vriendelijk en behulpzaam hoor!

    Vraag t dan gewoon aan de mensen die op straat werken zoals hotdog verkopers ofzo, kijk een beetje uit dat je niet met je SUV de verkeerde wijken in gaat rijden waar je niets te zoeken hebt want het is natuurlijk dubbelop dat je 1 een SUV rijdt, 2 buitenlander bent en 3 een blanke kop hebt (denk ik).

    Nouja woon zelf 3 jaar hier en heb nog nergens last gehad maar een SUV trekt wel bepaalde ellende aan.

    Denk er aan dat je bij politie en legercontroles rustig voorbij gaat met de raampjes naar beneden anders stoppen ze je sowieso.

    Reken er maar op dat je aangehouden gaat worden dus laat t sowieso uit je hoofd om iets bij je te hebben wat niet mag, internationaal rijbewijs is ook handig en bij de ANWB te verkrijgen!

    Nouja verder je bent al in Zuid Amerika geweest en zo te zien werk je wellicht bij KLM dus dat duidt op meer ervaring dan mij ;-) Je gaat je prima redden dus!!