Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mobiel?

  • Sander

    Hallo,

    Ik vroeg me af welk Nederlands netwerk ook in venezuela bereik heeft? Ik heb zelf een Vodafone en Telfort abonnement. Ben benieuwd of ik straks bereik ga hebben…??

    Dank!

  • Roy

    Normaal is de eenvoudigste manier om daar achter te komen even bellen met de klantenservice, tegenwoordig volgens mij bij ze allemaal via 1200.

    Ik woon dan wel niet meer in Nederland maar is het niet zo dat het Telfort netwerk tegenwoordig van KPN is en dat Telfortklanten omgezet zijn naar het KPN netwerk, dus je bent nu gemigreerd naar KPN.

    Ik vertel dat omdat ik wel zeker weet dat KPN een overeenkomst heeft met Digitel, het lokale GSM netwerk hier.

    Net als dat Vodafone, T-Mobile en Orange hier dekking hebben. Zowel op Isla Margarita als op het vaste land van Venezuela.

    Dit was voorheen nog niet het geval maar sinds dat er hier wat aanpassingen zijn gedaan en netwerken zijn gefuseerd is het allemaal met grote stappen vooruit gegaan.

    Kort antwoord op je vaag: JA je GSM zal hier werken.

    Wil je exact weten welke beperkingen er zijn zoals misschien alleen SMS of alleen gesprekken ontvangen, check dat even bij je klantenservice want het verschilt ook weer of je prepaid of postpaid hebt.

  • ri

    Hey Roy,

    I het mogelijk met een prepaidtoestel uit Nederland naar Venezuela te gaan en dat ik daar een simkaart koop?

    groet,

    Rem

  • Alpha

    Hoi ri,

    Er zijn nu verschillende telefoon bedrijven waar je simmetjes kan kopen en bij iedere kiosk kan je dan opwaardeer kaarten kopen.

    Voor toeristen zou ik aanbevelen om een simmetje van Digitel te kopen. De enige voorwaarden moet zijn van je mobieltje dat hij simvrij is. Het ligt eraan hoe lang je blijft en hoe vaak je je mobieltje gebruikt. Koop een kaart van 30.000 Bs je krijgt dan ook nog wat gratis minuten extra en het blijft heel lang geldig. Een goedkopere kaart 20.000 Bs is maar voor 1 maand, daarna is al je tegoed verdwenen.

    Koop geen movistar, deze verkoopt ook simmetjes, maar je moet dan naar het hoofdkantoor om alles te activeren.

    Het simmetje werkt dan alleen met dat mobieltje. En om dat simmetje te activeren kost je geheid een halve dag.

    Groet

    Alpha